Designeři modelu First 36 jsou nejen světové osobnosti námořního průmyslu, ale také vášnivý jachtaři.
Vakuová infuze použitá při výrobě trupu, paluby a příček, doposud používaná pouze u závodních speciálů, dodává lodi vysokou strukturální pevnost. Výsledkem je velmi tuhá loď s váhou pouze 4800 kg.
Skvělý zážitek z plavby přináší možnost snadno a pod úplnou kontrolou dosahovat dvouciferných rychlostí lodě. Hlavním důvodem je nízká hmotnost a prvotřídní design Sama Manuarda. Důležitý je také ergonomický a extrémně přesný systém kormidlování s použitím závodního tvaru kormidelních listů. Výsledkem jsou malé síly na kormidlech jak při plavbě po větru, tak i ve větších náklonech.
Nově řešené uspořádání kokpitu s možností úpravy pro závodní mód umožňuje posádce volný pohyb při regatách.
Interiér se skládacím umývadlem, samostatným ledničkovým ostrůvkem s variabilní kuchyňskou plochou a s navigačním stolem se vyznačuje velkým obytný prostorem srovnatelným se 40 stopými loděmi předchozích generací.
Podpalubí je vyrobeno v moderní, elegantní kombinaci kvalitních dřevěných dílů s minimalistickým laminátem.
https://www.beneteau.com/news/claus-owner-first-36
https://www.beneteau.com/news/first-36-genesis-new-creature
https://www.beneteau.com/newsroom-news/speed-made-easy-beneteau-first-36
https://www.beneteau.com/newsroom-news/bridging-gap-brand-new-beneteau-first-36
https://www.beneteau.com/newsroom-news/pursuit-ultimate-balance-brand-new-first-36
https://www.sail-world.com/news/257865/First-36-has-her-first-test-in-Denmark
https://www.yachtingworld.com/reviews/boat-tests/beneteau-first-36-review-first-re-born
https://www.beneteau.com/newsroom-interview/sam-manuard-first-36-interview-series
https://www.beneteau.com/newsroom-interview/giovanni-belgranos-interview-first-36
https://www.beneteau.com/newsroom-interview/luka-stepan-interview-first-36
https://www.beneteau.com/newsroom-test/first-36-sea-trials
Informace, fotografie a vizualizace použity se souhlasem společnosti BENETEAU.
Foto: Ana Sutej, Kurt Arrigo, Alex Turnbull, TPS centrum (BOOT Düsseldorf 2024)
Monotypová flotila 11 lodí s rokem výroby 2019
Sportovně laděný model ELAN E4 nabízí posádce radost z rychlé plavby.
Kolmá příď, zasouvací karbonový čelen, prostorný kokpit, široká záď, dvě kormidelní kola a dva kormidelní listy spolu s lomeným trupem nabízí snadné manévrování a výbornou stabilitu i ve větším náklonu.
Příjemný světlý interiér je vyroben z přírodní dubové dýhy. Tří kajutová verze umožňuje, při troše skromnosti na regatách, pobyt pro 8 člennou posádku.
Monotypová flotila 8 lodí.
BAVARIA 41 S byla navržena pro jachtaře se sportovními ambicemi. Vyšší stěžeň, hlubší kýl, otěžový vozík v kokpitu, to jsou některé ze změn, které ji liší od její sestry CRUISER 41